Друга перспектива. Родопи - мистичен триъгълник и...Ден 1 - TOUR 118

Белинташ

Началото на Юни.
О, да Родопи.
Винаги се вълнувам малко повече, когато пътуваме към Родопите.
С нетърпение очаквам следващите няколко дни. Планирали сме страхотни неща.
Всъщност предстоящата обиколка е малко по-специална.
Когато за първи път пътувахме заедно с Никола и открихме общите си страсти към приключенията бяхме именно в Родопите.
Първото място, което посетихме беше Белинташ. Десет години  след това нещо ни накара да се върнем към това вълшебно място и района.
Разбира се, решихме да преоткрием местността и прилежащите ѝ зони, като посветим цялото си време и внимание.

Дисциплинирани, без да се отбиваме по пътя бързахме да стигнем до табелите в Червен (общ.Асеновград). Символично начало на новите приключения.
Родопи

Без да губим прекалено от скъпоценното си време се отправихме към Чотровата махала, където  отседнахме този път.

Чотровата махала,Родопи

Имахме нужда да се слеем с природата и предпочетохме да усетим нещата колкото се може по-истински.
Настанихме се. Набързо се уговорихме за вечерята и хукнахме към  първата набелязана цел – „Кромлех“ в местност Турската куля. Мястото е в пределите на резервата „Кормисош“.

Най-после душата ми празнуваше. Зелени поляни, щурци, малки находки - горски ягоди, горски теменужки, манатарки, незабравки, за разнообразие бебе пепелянка, което ме накара и да подскачам (не от радост).

Вървяхме по пътека, която продължаваше все по-навътре в пределите на резервата. По поляните наоколо имаше хранилки с буци сол и купи сено.

Кормисош

Както си говорихме, в страни от пътеката рязко се чу изшумоляване, последвано от движение и кратко грухтене, което ни накара да си плюем в пазвите. Добре де, очевидно изплашихме диво прасенце, но и то ни стресна.

скален култов комплекс Момин камък

Малко след това пред нас се появиха Скалните стражи.

Скален култов комплекс "Момин камък".  Последва фотосесия от всички ъгли.

А за да ни е още по-хубаво насреща се откриваше страхотна панорама. Виждахме едновременно Белинташ, Кръстова гора и Караджов камък. Но тях ще ви ги покажа после. Точно в този момент светлината не беше подходяща за снимки в тази посока.

Пътеката продължи през гора. Колкото по-далеч стигахме, толкова повече шубето започна да взема надмощие над адреналина. Усещахме, че сме в прасешката територия. Винаги носим със себе си свирки. Извадихме ги. Пляскахме с ръце. Свирихме.
Точно посред гората Никола казва: „От тук трябва да продължим нагоре“. Имайте предвид, че ние се движим по що-годе равна пътека. Отляво гората е разположена на стръмен склон,  който всъщност се очаква да изкачим. Всички знаем, че траките обичат високите места, но ние само предполагаме, че местонахождението на  Кромлеха е точно там горе.

Тръгваме. Много е стръмно.  Аз естествено изоставам, въпреки страха от дивите прасета.
Избирам дърво, до което да спра, но така го избирам, че да разполагам с опция катерене, в случай че се появи някой звяр. Никола продължава нагоре. Провикваме се, за да поддържаме звуков контакт и евентуално да плашим  животните.
Чувам победоносното: „Тук е! Идвай“.
Бързам с всички сили между дърветата  и се оглеждам във всички посоки.
Запъхтяна пристигам „на прага“ на древно, култово, мегалитно съоръжение с диаметър около 15м.

древно, култово, мегалитно съоръжение "Кромлех"

За градежа са използвани камъни с правоъгълна форма. Те са побити около ниска скала. Малка част от тях са запазени, но човек може да придобие ясна представа за големината и подредбата.

Археолозите  считат, че този обект е свързан с близките светилища Белинташ, Ин кая, Хайдут кая, Къз кая (Момин камък) и Караджов камък.

След като обиколихме доволно мястото, побързахме обратно през гората.  В небето започнаха да пропълзяват тъмни облаци.
Спряхме да се полюбуваме на свещения, мистичен триъгълник.
Насладете се на гледката и вие.
Белинташ,Кръстова гора,Караджов камък

Белинташ

Настана късен следобед.

Доволни от находката и това, че вече се отървахме от прасетата, започнахме да мислим за родопския пататник, който ни очаква за вечеря и да планираме следващия ден.

Следва→

ДРУГА ПЕРСПЕКТИВА. РОДОПИ - МИСТИЧЕН ТРИЪГЪЛНИК И...ДЕН 2 - TOUR 120

Изгрев на Белинташ. И как се добрахме до Караджов камък ?